Bioresonantie

Bioresonantie is een therapie gebaseerd op elektromagnetische processen in het menselijk lichaam.

Basisbegrippen

Elektromagnetisme is in onze samenleving een bekend proces. Mobiele telefoons, de magnetron, internet, een USBstick. Het opslaan of verzenden van signalen over vele kilometers in een onderdeel van een seconde vinden we heel normaal.

In ons lichaam communiceren de cellen ook voortduren met elkaar. Bedenk maar als je je hand op een te hete pan legt – je hersenen hebben de armspieren de opdracht gestuurd tot terugtrekken voordat je er over hebt kunnen nadenken.

Alle moleculen, cellen, micro-­organismen, organen en stoffen (bijv. medicijnen en gif) hebben een specifiek, uniek elektromagnetisch trillingspatroon. Deze trillingspatronen kunnen gemeten worden en digitaal opgeslagen. In de programma’s van bioresonantieapparatuur zijn die patronen verzameld en vastgelegd. Zo ontstaat een database van gezonde patronen, en ook die van micro-organismen, schimmels en gifstoffen.

Meetwaarden

Bij bioresonantie wordt een meetpunt op een vinger genomen. Door per orgaan te meten hoe de frequenties zijn, kan de computer, net als bij een MRI­scan, signaleren waar afwijkingen zijn.

Vervolgens wat de aard van deze verstoring is, bijvoorbeeld infecties, voedingsintoleranties, allergieën, milieuvervuiling (gifstoffen, zware metalen), littekens, ontregeling van hormonen door langdurige stress, etc.

Therapie op maat

Bioresonantie helpt, op dezelfde manier als het afweersysteem werkt, deze belastingen op te ruimen.
Op deze manier kan het op maat therapie bieden bij bijvoorbeeld:

• allergieën en intoleranties (iets waar je niet tegen kan)
  • gifbelastingen (metalen, verven, chemische stoffen ed)
  • moe zijn, lusteloos, geen energie hebben
  • moe blijven na een griep of ernstige infectie (Pfeiffer, longontsteking enz)
  • spier­- en gewrichtsklachten (Sportblessures, Reuma, Fibromyalgie, Bechterev).
  • pijnen (pezen, aanhechtingen, botten, na operaties)
  • hoofdpijn (migraine e.d.)
  • darmklachten (overgevoeligheden, veel gas, ontstekingen aan de darmen)
  • stofwisselingsproblemen (vet, suiker, koolhydraat of eiwit)
  • eczeem en astma

Meerwaarde

Het voordeel van Bioresonantie is:

• je kunt vaak achterhalen waar de bron van de klachten ligt.
  • je kunt de veroorzaker vaak elimineren.
  • het effect van de therapie kan je met een weerstandsmeting zichtbaar maken.
  • je kunt meten welke middelen (bijv orthomoleculaire middelen, supplementen, medicijnen) een positief effect op je klachten hebben en dus zinvol om in te zetten.
  • Het is pijnloos, objectief, en geschikt voor iedereen, van baby tot oudere. Ook hoogsensitieve mensen kunnen deze methode vrijwel altijd verdragen.